2011. szeptember 19., hétfő

Mézes fügepárnácska gyümiszósszal


Kertünk egyik ékessége a terebélyes fügebokor, aminek jelenleg nagyon kedvez az indiánnyár (hamarosan vége is lesz, amilyen vihar közeledik...). Az utóbbi években sosem tudott az összes gyümölcs rendesen beérni, és már csak a fagy lakmározott a fügék nagy részéből. Na de most! Kihasználva az alkalmat, kigondoltam egy gyors és egyszerű édességet, amihez nem is kell túl sok hozzávaló. Nem akartam túlspilázni, amúgy is megfigyeltem már, hogy a füge frissen a legfinomabb, és bár próbálkoztam már különböző fügetortákkal, az íze valahogy nem úgy jött ki, ahogy szerettem volna.

Hozzávalók:
  • 1 db levelestészta (Tante Fanny a nagy kedvenc, amit a legtöbb hiperben lehet is kapni, igaz, borsos az ára)

  • 10 db érett füge

  • méz

  • dió/mogyoró (én az utóbbi két hozzávalót all in one lőttem a Lidl-ben, ahol helyes kis szív lakú üvegben lehet görönek kinéző mézet kapni, melyben mindenféle aszalt gyümik és magvak vannak)

A fügéket villával elkotyvasztottam a diós mézzel, tettem bele egy kis fahéjat is. A leveles tésztát négyzetekre vágtam, minden négyzet közepébe tettem egy kanál fügés keveréket, majd félbehajtottam őket, ezáltal kis háromszö alakú párnákat formázva. A tetejüket bekentme egy kis tejjel, majd ment be a forró sütőbe, míg szép aranybarnák már lettek. Egy előző projectből még fennmaradt hideg karamellás-szilvás szósszal tálaltam, még melegen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése