2011. szeptember 30., péntek

Kókuszpuszedli


A héten itt volt Angliából két barátom, és mindig elégedetten nyugtázom, hogy eddig akárki külföldi jött látogatóba, teljesen odavoltak Budapestért. Ők kifejezetten mondták, nem is értik, minek mentem Angliába, ha ilyen szép városban élek :) Persze ilyenkor majd' szétvet a büszkeség, mert hát tényleg, sok európai országot látva, kevés vetekedhet a mi fővárosunkkal. Az elmúlt hónapokban, miközben végigkalauzoltam külföldi barátaimat, én is újra fölfedeztem a várost: a Várat, a Labirintust, ami irtó klassz, a Citadellát, és egy-két jó beülős helyet. Most például a Spoon-ba vittem a barátokat koktélozni, amivel régóta szemeztem, egy Duna-parti hajó-bár-étterem, a pesti oldalon. Picit drágább és flancosabb, de a kilátás hihetetlenül szép, persze azt meg kell fizetni. A koktélok amúgy sem voltak túl drágák, 1500 körül, és a legnagyobb rosszindulattal sem lehetne mondani, hogy spóroltak volna az alkohollal :).

És akkor térjünk rá a sütés-főzésre. Néha a legfurább helyeken bukkanunk rá egy-egy jó receptre. Ezzel a recepttel egy bevásárlóközpont reklámújságjában találkoztam, azon belül is a Szamos Cukrászda receptjeként. Mivel szeretjük a kókuszt (...), ezért nosza ki is próbáltam, ez kb. 5-6 éve lehetett, és azóta szerintem most sütöttem meg 100.adszorra hétvégén ezt a kekszet. Angliában különösen nagy sikere volt, hiszen az angolok süti/keksz nemzedék, mindig bevágnak egy kekszet a tejes teájuk mellé. (Apropó tejes tea: el nem tudtam képzelni, hogy tényleg tejet tesznek a teába, aztán már én se tudtam elképzelni a délutánokat cup of tea nélkül, jó kis erős fekete tea tejjel, kávé helyett kiválóan felébreszti az embert!) Hogy mitől puszedli a neve - ne kérdezzétek, sok köze nincs a puszedlihez, gondolom, csak így jobban hangzik. A keksz dobozban akár 2 hétig is eláll, de garantáltan nem marad belőle addigra :)

Kókuszpuszedli

Hozzávalók:

  • 30 dkg kókuszreszelék
  • 5 dkg morzsolt babapiskóta
  • 4 friss tojás
  • 8 dkg vaj/margarin
  • 15 dkg liszt
  • 25 dkg cukor (ez egy kicsit sok, a vonalaikra kényesek 15-ből is csinálhatják)
Folyamat:
  1. A tojásokat habosra keverjük a cukorral, hozzáadjuk a puha vajat, azzal is alaposan elkeverjük, majd jöhet bele a liszt, a kókuszreszelék és a babapiskóta-morzsalék.
  2. Kivajazott tepsire pici gombócokat (diónagyságnyi) formázunk belőle kézzel/kiskanál segítségével, majd alacsony hőfokon addig sütjük, amíg szilárd nem lesz, de még nem barnult meg (szép fehér kell, hogy maradjon). Az eredeti recept szerint ez 80 fokon 45 percet jelent, de fogalmam sincs, hogy a Szamosnak ez így hogy sült meg, mert nekem így órákig sülhetett volna - én 100-120 fokon sütöttem és csekkoltam, mikor szilárd.
Ebből az adagból körülbelül 50-60 keksz lesz.

1 megjegyzés:

  1. Ez az egyik kedvencem tőled, pedig én alapból nem is szeretem a kókuszos sütiket, de ezt csak ajánlani tudom mindenkinek. Tökéletes egy bögre tea, vagy kávé mellé. De erről a sütiről nekem is mindig az angol tejes tea fog eszembe jutni, isteni hozzá!

    VálaszTörlés