2011. szeptember 25., vasárnap

Itt van az ősz, itt van újra




Ez a hétvége volt az utolsó, ami még a vénasszonyok nyarának jegyében telt 25 fokkal - ezt ki is használva, elmentünk kirándulni Lillafüredre, a Bükkbe. Lillafüreden utoljára 8 évvel ezelőtt jártam egy gimis gólyatábor (nálunk amúgy béka) alkalmával, de arra nem emlékeztem, hogy ennyire szép ez a hely. A fenti kép a Hámori-tavat ábrázolja, amin csónakázni is lehet, illetve egy horgászbácsi szerint a pisztrángtól kezdve mindenfajta hal megtalálható benne, ami édesvízben él.

És akkor következzék egy recept is, ha ősz akkor almás... Leveles tészta mindig jó, ha van otthon. Ha nincs is sok időnk sütni, de a konyhánk éléskamrája jól felszerelt, és a hűtőben is lapul egy leveles tészta (Tante Fanny-t szeretjük webpage check: www.tantefanny.hu - sokféle friss hűtött tésztájuk van, és olyan jó minőségűek, hogy kár bajlódni otthon a gyúrással)), akkor potom 10 perc alatt össze lehet ütni egy fini tortát, és ez nem túlzás! Vegyük ezt a gyors almatortát, amihez felhasználtam:

  • 1 leveles tészta
  • 3 db alma
  • fél citrom
  • 2 db vaníliás cukor
  • fahéj
  • pár kanál sárgabaracklekvár
  1. A leveles tésztát belefektettem egy kivajazott, kör alakú piteformába. Körbekentem egy evőkanál sárgabaracklekvárral.
  2. Az almákat meghámoztam és vékony szeletekre vágtam, majd szépen elegyengettem legyezőszerűen a leveles tésztán, majd bekentem őket is vékonyan kb. 1 evőkanál lekvárral.
  3. Fél citrom levét elkevertem a vanillincukorral és kevés fahéjjal, majd ezt is rácsurgattam az almákra egyenletesen.
  4. 180 fokon kb. 20 percig sütöttem, míg aranybarna nem lett.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése