2012. január 15., vasárnap

Férjfogó vacsora - Kolbászos-csirkés fusilli

Sztori

Kedves barátnőm, Melcsi kérésére jöjjön egy finom olaszos recept, amit kb. két éve fejlesztettem tökélyre, és nagyon büszke vagyok rá - mindenki nagyon szereti, a férfiak pedig egyenesen házassági ajánlatokkal ostromoltak egy tányér után :) Ezért el is neveztem "férjfogónak", mert bár jó kiadós a csirke és kolbász miatt, mégis egészséges is a sok zöldségtől, és egy könnyed ebéd/vacsi lehet még nyáron is. Sok emlékem kötődik ehhez a kajához - legutóbb egy nagyobb vendégseregnek csináltam, és nagyon örültem, milyen jól választottam, ezt biztos mindenki szeretni fogja, amikor török muzulmán barátom megkérdezte, ugye nincs benne disznóhús...Én pedig lelkesen rávágtam volna az igent, amikor leesett: de bizony, hisz a kolbász...És nagy nagy csalódottságomra és bánatomra nem evett belőle (szigorúan betartja az alkohol- és disznóhús tilalmat), gyorsan süthettem neki némi junk food-ot halrudak és sültkrumpli formájában. De a többieknek legalább nagyon ízlett :) Szóval Melindám, a recept Neked (is), amit ígértem:

Kolbászos-csirkés fusilli


Hozzávalók: (egy nagy fazékhoz kb. 6-8 főre)

  • 500g trikolór fusilli
  • 600g csirkemell megmosva, felkockázva
  • fél rúd kolbász felkarikázva (puhább fajta, főzéshez való)
  • 1 hagyma
  • olívaolaj
  • egy doboz koktélparadicsom
  • 4-5 szál újhagyma
  • 1 nagy tejföl
  • reszelt sajt
  • só, bors
  • egyéb fűszerek ízlés szerint: szárított bazsalikom/oregánó


Elkészítés:

  1. Olívaolajon üvegesre pirítjuk a hagymát, majd hozzáadjuk a többi zöldséget: a félbe vágott koktélparadicsomokat illetve újhagymát. Pár percig együtt pároljuk őket.
  2. A zöldséges keverékre dobáljuk a kolbászkarikákat, majd hagyjuk, hogy szép piros legyen tőle a zöldséges ragunk.
  3. Beletesszük a kisebb kockára vágott csirkemellet is. Ekkor fűszerezzük: só, bors, oregánó illetve bazsalikom mehet bele, ha van, friss bazsalikom még jobb! Puhára főzzük a csirkemellet a kolbászos-zöldséges raguval (10-15 perc).
  4. Amikor már készre főtt a csirkemell, ráöntünk egy tejfölt a ragura, beleteszünk reszelt sajtot. Megkóstoljuk, ízlés szerint még fűszerezzük.
  5. A kész kolbászos-csirkés-zöldséges ragut összekeverjük a kifőzött trikolór fusillivel, és frissen tálaljuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése