2012. január 15., vasárnap

Mákom volt - Mákos guba kicsit másképp




Sztori


Bevallom őszintén, nem szeretem annyira a magyar konyhát, azaz evésnél még oké, de ha főzni kell, szívesebben válogatok olasz receptek közül. A pörköltöt, borsostokányt és egyéb nehéz magyaros kajákat ráhagyom anyukámra, úgyse tudnék nála jobbat csinálni. :) Ha mégis készítek magyar kaját, szeretem kicsit "megreformálni", átalakítani, tovább gondolni a receptet. Ha lesz saját családom gyerkőcökkel, biztos, hogy fogok nekik hagyományos magyar ételeket főzni, de csak annak tudatában, hogy az én lekvárosderelyém sose lesz olyan, mint a nagymamámé volt, az én húslevesem sose lesz olyan, mint anyukámé...Akkor minek is próbálkozzak ugyanolyannal? Bele kell vinni az én ízlésemet, stílusomat, és a nagymamám és anyukám szeretetét, ennyi a titok nyitja :)

A mákos guba nálunk egy tipikus szombati ebéd szokott lenni, valamilyen kiadósabb levessel. Én most kicsit továbbgondoltam: kalácsból készült, meggyel, és rakottasszerűen rétegeztem, vaníliapudinggal lecsorgattam. Ugye, jól hangzik? :)

Hozzávalók

  • 1 egész szikkadt kalács
  • 1 liter tej
  • 1 vaníliás pudingpor
  • 10 dkg fagyasztott meggy
  • vanillincukor
  • porcukor
  • darált mák

Elkészítés

  1. A kalácsot felszeletelem, majd 100 fokos sütőbe dugom pár percre, épp hogy picit megpiruljon. Eközben elkészítem a vaníliáspudingot fél liter tejből a zacskón leírtak szerint.
  2. A darált mákot elkeverem kevés porcukorral. Egy mélytányérba melegítek tejet, és belekeverem a vaniliáscukrot.
  3. Előveszek egy mélyebb közepes méretű kerámia/üvegtálat vagy tepsit. A kalácsot belemártogatom a vaniliástejbe, majd lefektetem a tepsi aljára. Így szépen kibélelem a tepsi alját, majd jöhet egy kanál porcukros mák, meggy, vaníliáspuding.
  4. Addig folytatom ezt a rétegzést, amíg a hozzávalók el nem fogynak, nekem kb. 3 réteg jött ki. A tetejét pudinggal fejezem be, hogy a mák ne égjen oda. A gubát visszadugom a sütőbe kb. 15-20 percre 160 fokon.

(A meggyet nem olvasztottam ki, fagyottan raktam rá a gubára.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése