2011. október 2., vasárnap

Kókuszos vöröslencse krémleves



A nemrég nyílt belvárosi Leves. nevezetű levesbár (lásd korábbi poszt) azt eredményezte, hogy egyrészt heti 2-3 alkalommal biztosan valami egészségeset ebédelek, másrészt meg kedvet kaptam itthon is a krémlevesekhez. Egyszerűek, gyorsak, finomak. Nemrég vettem a piacon vöröslencsét, és körbe is néztem vöröslencse krémleves ügyben, ki hogyan csinálja. Végül megalkottam a saját verziómat, amihez kellett:

  • 10 dkg vöröslencse
  • 6 dl házi húsleves/zöldségalaplé, jobb híján Knorr leveskockából alaplé
  • 1 konzerv kókusztej (én az Auchan-ban vettem egy "Prémium kókusztej" nevezetűt, és valóban nagyon jó minőségű volt)
  • 2 répa
  • 1 fehérrépa
  • 1 paszternák
  • 4 gerezd fokhagyma
  • 1 hagyma
  • só, bors
  • olívaolaj
  1. A hagymát és fokhagymát apróra vágtam, olajon üvegesre pirítottam, majd hozzáadtam a lereszelt/nagyon apróra vágott répát, paszternákot és fehérrépát, sózom, borsozom
  2. Kicsit párolom a zöldségeket, majd hozzáadom a lencsét is, amit előtte alaposan átmostam
  3. A lencsét is átforgatom a zöldségekkel, majd felöntöm az alaplével
  4. Forrástól számítva 10-15 percig főzöm, amíg a lencse meg nem dagad, ekkor leveszem a tűzről, és botmixerrel pépesítem
  5. Hozzáadom a kókusztejet, majd megvárom, amíg ismét felforr
  6. Ehhez a leveshez nagyon jól illenek a következő fűszerek, aki pikánsabban szereti, válogathat: gyömbér, curry, lime/citrom héja illetve leve, barnacukor (ha valaki édeskésebben szereti), sáfrány, koriander. Persze ezekből ne mindet egyszerre! Én citromlevet és reszelt citromhéjat raktam hozzá.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése